MAJ FÄLTTÄVLAN

2013-04-27 15:30:00/Permalink/Vardag :P/
TORSDAG den 16 MAJ samlas vi vid VINGÅRDENS paddock för MAJFÄLTTÄVLAN!
 
DETTA ÄR EN LAGTÄVLING
 
 
Kl 19.00 torsdag är det fälttävlans start. Det första som kommer tävlas är DRESSYR. På FREDAGEN är det BANHOPPNING och slutligen LÖRDAG är det TERRÄNG.
 
Såhär kommer det gå till:
 
Vi samlas kl 19.00 på torsdagskvällen vid vingårdens paddock såhär kommer det se ut:
FRAMRIDNINGEN FLYTTAS OM UPPDATERING SKER.
LC2 är det som står på schemat. DET FÅR ENDAST VISTAS EN RYTTARE I TAGET PÅ BANAN. Andra ryttare håller sig vid publiken eller vid framridningen.
Detta är som sagt en LAGTÄVLING, eller KLUBBTÄVLING då, ett lag MÅSTE va från samma KLUBB. Laget ska bestå av fyra ryttare. Det kommer va LAGPLACERING och INDUVIDUELLA PLACERINGAR.
Vi kommer va TRE dommare, min klubb RAIN PONIES kommer tävla, JAG OCH SONYA KOMMER VADOMMARE MEN ÄVEN EN TILL SOM INTE ÄR FRÅN RAIN PONIES SÅ DET INTE BLIR TJAT OM DET.
KLUBBÄGARE ÄR TRÄNARE OCH FÅR INTE TÄVLA, DÄREMOT FÅR KLUBBLEDARE TÄVLA.
 
DAG 2 FREDAG banhoppning:
JAG KOMMER RÄKNA TIDEN OCH FEL
Rivning = 4 fel
Vägran = 4 fel
Fler än 3 vägran = utesluten
Avramling (Farligt fall) = Utesluten
SAMMA SAK GÄLLER HÄR! INTE FLER ÄN EN RYTTARE INNE PÅ BANAN. Publiken står längst kanterna.
Jag kommer använda tidtagarur när jag räknar tiden OCH JAG ÄR INTE EN SÅN SOM FUSKAR, HATAR FUSK. VINNER MIN KLUBB SÅ HAR MIN KLUBB VUNNIT, VINNER EN ANNAN KLUBB SÅ KOMMER JAG INTE LJUGA.
JAG KOMMER VISA OCH HUR DESSA TRE DAGAR KOMMER GÅ TILL (kommer visa för klubbägaren) OCH BANOR O.S.V ;)
Klubbägaren får sedan förmedla detta till sina fyra utvalda tävlande! :)
 
SLUTLIGEN FINALEN! TERRÄNG! :D LÖRDAG DEN 18 MAJ
Publiken får stå utspridd längst vägen på ''GYLLENEBLADETS TÄVLINGSBANA, ANDRA HÅLLET''
Håll dig vid startområdet när det närmar sig din tur! Klubben kommer få ett startnummer jag kommer sedan slumpa ut vilka som startar först/sist i klubben!
framridningen är i paddocken. Här startar man tävlingen, och bara rider för kung och fosterland, alla genvägar är tillåtna, Jag startar tiden när jag ser hästen börja röra sig framåt och stannar tiden när den springer i mål! Att jag inte låter ryttaren berätta sin tid är för att det inte ska förekomma fusk.
 
 
VID VARJE TÄVLING KOMMER JAG ATT ROPA UPP VEM SOM SKA IN PÅ BANAN SÅ DU BEHÖVER EJ HÅLLA KOLL PÅ DET. HÅLL DIG BARA I NÄRHETEN NÄR DU VET ATT DET INTE ÄR LÅNGT KVAR TILLS DIN KLUBB SKA BÖRJA.
 
sammanfattning:
Torsdagen den 16 maj drar det igång. Dressyr
Fredag den 17 maj är det hoppning
Lördag den 18 maj är det terräng
Din klubb får ett startnummer, när det är din klubb som ska tävla: HÅLL DIG NÄRA START OCH TAGGA FÖR FULLT!
Jag kommer gå igenom hela tävlingen för klubbägaren
Klubbägaren är tränare och får inte tävla.
 
ANMÄL DIN KLUBB NU IDAG OCH VA MED OCH TÄVLA! :D ANMÄLNING SKER I EN KOMMENTAR I DETTA INLÄGG ELLER VIA ETT MEJL IN I MIN MEJL-BOX PÅ SSO! Hanna Sunforest är namnet.
SPRID SPRID SPRID SPRID SPRiD SPRID SPRID SPRID SPRID SPRID SPRID SPRID SPRIIIID!
 
PS. DRESSYRPROGRAMMET:

Kommentarer
Postat av: Hedvig Shortdawn

jag vill vara med i tävlingarna!!!!!!!

Svar: Okej! härligt :) Vad heter din klubb? :D
Jag

2013-04-30 @ 14:18:25
URL: http://hedvigstarstable.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback