Levla Warre och träna en vildhäst

2013-06-24 23:41:34/Permalink/Vardag :P/
Hej! Idag har jag levlat Warre lite grann och sen red jag Morgon... Hon var rättså lugn i början, fortfarande problem med att få på sadeln och hon gillar inte när ja ska sitta upp. Men väl på brukar hon ju ta de rätt så chill. Idag va hon spännd som en pinne men slappnade av lite efter ja hade ridit några varv runnt VG med halvhalter och volter. Red iväg för ja tänkte pröva henne på lite låga hinder, red längst ''Godsets ridspår'' i början och hoppade ett lågt ''rör'' (kommer inte för stunde på nått bättre ord ;_;). Det gick jättebra, med spettsade öron flög hon över hindret utan antydan på att vara de minsta spännd eller rädd. Vi fortsatte bort och skulle hoppa ett lite högre, vi har precis kommit över det då hon satte iväg i världens skentur. Nästan hela vägen tillbaka till stallet stack hon, sen tvärstannade hon och vägrade gå framåt... Det slutade med att jag fick sitta av och leda henne hem. När vi kom in i stallet började ja fundera över hennes långa trassliga man, kände att jag behövde göra något åt den, så vi promenerade bort till Steves gård och fick hjälp med att klippa manen på henne :D Supersnyggt blev de nu! <3
Efter det bestämde jag mig att släppa Morgon i Mistys sommarhage över natten. Misty står ju inne nu, hon skulle vara sällskap till Morgon, men nu tar Morgon hennes hage AHAHA xD ;_; Ska släppa ihop dom ngn dag .... får se när bara :3 Vill inte vara ensam när dom ska släppas ihop första gången...
HAHAHA fail på min fot där ._. xD
Bytte träns, redo att gå mot SGB :D
Plötsligt fick hon väldigt mkt spring i benen och va bara tvungen att slita sig och stick över fälten ._.
Hon lugnade sig i alla fall...

Fast hon va söt i lång man... Men de blev mkt snyggare nu ;D ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback