Dagens träninge - Warre & Misty

2013-06-10 19:50:10/Permalink//
Hajj hajj :D
 
Idag har jag tränat Warre och Misty, Skydancer tog jag bara på en kort promenad :3 Han är nästan helt återställd nu! :D
Misty hoppade jag i ridhuset, hon gick KANONbra! petade faktiskt inte ner en enda bom. Idag tränade vi framför lite på omhoppningssvängar, de va svårt men kul. :)
 
Warre rad jag dressyr på... det gick.. inte bra alls faktiskt, i början sprang han jättekonstigt och ojämt, tänkte att han kanske var halt men så plötsligt börja han springa stelt och sen for han i väg i en blandning mellan rodeo, kapplöpning och lite vildhäst inblandat. Det var näst intill omöjligt att sitta kvar men de gick mirakulöst nog!
Uppvärmningen fick ske i A delen av ridhuset ;) Tränade galoppombyten, framdelsvändningar m.m
Sen in till B delen och hoppa C: Vi började i trav mot ett rättså lågt hinder, 50-60 kanske.
Sen nästa hinder var lite högre, vet inte exakt, bortåt 80-90 ksk :3
Vi prövade på en omhoppningssväng när vi hoppat fram, de gick toppen men vi kom liite för nära... Fast de gick!
Vi avslutade det hela med lite höjdhopp ;D Kuligt va de, tror hindret stod på ungefär 1.10 nånting C:
 
 
Sen över till Warre Klumpen..
Min stela strutshäst....
Till slut lugnade han sig något.
 
Som ni ksk ser har jag även köpt dom svrt-röda byxorna :D Jättenöjd! :3 Tänkte ja skulle spara och köpa sc till frisern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback